21 kwietnia 2014

Recenzja "Mroczne Umysły"- Alexandra Bracken

MROCZNE UMYSŁY 

Autor: Alexandra Bracken
Wydawnictwo: Otwarte/ Moondrive
Gatunek: Młodzieżowe/ Akcja
Strony: 456
Tom: #1
Ocena: ★★★★★★

"Najbardziej niepokojąca książka od czasów „Igrzysk śmierci”!

Mam na imię Ruby.
Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. Ukrywam to, żeby przetrwać."

Dlaczego Wydawnictwo Otwarte" musi wydawać tak świetne książki? Oni perfekcyjnie wiedzą jaki mam gust. Gdy dowiedziałem się o tej książce, od razu mi się spodobała i ją kupiłem. Okładka jest piękna, brawa dla grafików. Sięgnąłem po tą książkę, ponieważ lubię to co jest paranormalne, tajemnicze.

Pokolenie Ameryki staje pod wielkim znakiem zapytania, gdy pokolenie Psi ujawnia się. Gdy dziecko skończy dziesięć lat, umiera na OMNI (ostra młodzieńcza neurodegenracja idopatyczna) albo umysł dziecka staje się silniejszy. Zaczynają przejawiać zdolności psychokinetyczne - niektórzy potrafią poruszać przedmiotami za pomocą umysłu, inni wywoływać u drugiego człowieka omamy i halucynacje, a jeszcze inni dzięki pirokinezie wzniecać pożary lub wysadzać przedmioty w powietrze. Rząd Ameryki wsadza wszystkie dzieci Psi do obozów rehabilitacyjnych , w których chcą im pomóc.
Lecz oni nie chcą im pomóc tylko chcą się ich pozbyć. Nikt ich nie chce, niektórzy rodzice się ich wyrzekają, ponieważ boją się ich. Dzieci są podzielone na kolory: zielony, niebieski, żółty, pomarańczowy i czerwony. Obozy są zaniedbane, na niskim poziomie życia, a oni tracą nadzieję że powrócą do sowich rodzin.

Ruby dziewczyna, która spędziła w obozie 6 lat, dzięki swoim mocom została przydzielona do zielonych, a tak na prawdę jest ostatnią z pomarańczowych. Musi to ukrywać by przeżyć. Gdy wybucha bunt, obóz sięga po nowy sprzęt który pomoże wykryć, ukrywających się jednostek. Ruby jest zagrożona, nie może już udawać osoby za którą się podaje. Gdy ktoś, kogo nie posądziłaby o skłonności do buntu, pomaga jej się wydostać z obozu. Teraz przed dziewczyną stoi tylko tajemniczy i nieznany świat, o którym tylko mogła pomarzyć. 

Dwudziestokilkuletnia autorka książek, które okupowały listy bestsellerów "Ne York Timesa." Swoją pierwszą powieść, Brightly Woven (2o1o), napisała w prezencie urodzinowym dla przyjaciela. Alexandra oprócz pisania bestsellerów zajmuje się wydawaniem książek dla dzieci. Jak poradziła sobie w jej nowej książce "Mroczne Umysły", przekonasz się sam czytając.

Książka jest bardzo interesująca, pełna przygód o nadprzyrodzonych nastolatkach, chociaż to nie oryginalny pomysł, autorka pobiła ich. Tym, co wyróżnia powieść Alexandry Bracken, jest genialnie wykreowana antyutopijna rzeczywistość, opisana w zaskakująco sugestywny sposób. Po raz kolejny czytelnik ma styczność z ponurą, zagrażającą życie wizje świata. W której rząd trzyma nie winnych ludzi pod kontrolną, lecz świeżość tematu polega tu na ukazaniu tego tak obrazowo i tak wiarygodnie, że nikomu nawet nie przechodzi przez myśl, by to zanegować. Autorka zaprezentowała dobry styl pisania. Książkę jak najbardziej polecam do przeczytania. :)

5 komentarzy:

  1. Muszę w końcu przeczytać książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. No to po tej recenzji przenoszę ją z ostatniego miejsca "do kupienia" na listę "pilnie do kupienia" c;

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj skończyłam. Do dzisiaj nie mogę się pozbierać. Wylałam tyle łez, że chyba nigdy w życiu nie znajdę książki, która byłaby na równi z tą.

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj zaczęłam czytać, jak na razie rewelacja <3

    OdpowiedzUsuń

Pisane przez was komentarze przechodzą przez sprawdzenie. Więc proszę nie pisać dwa razy tego samego. Dziękuję

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...