4 kwietnia 2014

Recenzja "Niezgodna"- Veronica Roth

Dziś w kinach pojawił się film "Niezgodna" na podstawie tej książki. Z całą chęcią was zapraszam do kina by oglądnąć, a także by przepytać książkę. Ja już lecę do kina, jejku jak się cieszę!!!

NIEZGODNA
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Wydawnictwo Amber
Gatunek: S-F/Akcja
Trylogia: Niezgodna #1
Liczba stron: 349
Ocena: ★★★★★★

Moja przyjaciółka, podsunęła mi świetną książkę. Na początku gdy zobaczyłem o czym jest ta książka, poczułem wstręt. Myślałem że to jakaś podróbka Igrzysk Śmierci, lecz się myliłem. Na prawdę ta książka mnie wciągnęła, miałem czasem takie odruchy, bo nie mogłem uwierzyć co się wydarzyło, zżyłem się z książką. Myślałem że to taka błahostka z wojną, gdyż ta książka opisuje trudny żywot Beatrice, która zmienia frakcję.

Autorka książki natchnęła się poprzez Susan Collins i jej trylogii.
Veronica w wieku 22 lat odniosła wielki sukces, który rozpędził jej karierę pisarską. Jej książka jest sprzedawana w 30 krajach, a prawa do ekranizacji kupił natychmiast wytwórnia Summit Entertinment.

Główni bohaterzy to Beatrice, Cztery i ich przyjaciele. Dziewczyna pochodzi z Altruizmu, ta frakcja cechuje się bezinteresowną pomocą dla innych. Przychodzi czas że każdy szesnastolatek musi wybrać do jakiej frakcji chce przejść. Beatrice postanawia przejść do Nieustraszonych, opuszcza rodzinę za którą tęskni, lecz by zapobiec tęsknocie zmienia imię na Tris. Poznaje tam przystojnego chłopaka o imieniu Cztery, który jest instruktorem w przygotowaniach do nowicjatu. Cała fabuła kręci się na ruinach Chicago, a dokładnie to w bazie Nieustraszonych. Głównym wątkiem jest to by przygotowywać ich, lecz pot koniec rozkręca się, wszyscy będą kontrolowani jak bezlitosne marionetki.

Książka przypadła mi do gustu, lecz początek może dla niektórych być nudny i melancholijny. Książka ma wątki śmieszne, które opierają się na romantycznych chwilach Cztery i Tris. Narracja jest trzecioosobowa rodzaju żeńskiego, co nie przypada mi do gustu, ale jestem już przyzwyczajony to takiej formy pisania. Autorka widać że jest początkująca są momenty takie niedociągnięte, które trzeba było by poprawić, gdyż to jest taki drobiazg że nie trzeba się załamywać. Książkę miło się czytało, nie zabrakło zyskujących chwil których czytelnik nie spodziewałby się.

W kilku zdaniach powiem wam jak książka wywarła na mnie emocje. Było po prosty byłem zaskoczony że jest taka wspaniała. Na pewno w najbliższym czasie kupię sobie drygą część "Zbuntowana", już nie mogę się doczekać.

[Niezgodna]|[Zbuntowana]|[Wierna]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pisane przez was komentarze przechodzą przez sprawdzenie. Więc proszę nie pisać dwa razy tego samego. Dziękuję

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...