17 lipca 2014

"Przegląd końca świata. Feed"- Mira Grant





Przegląd Końca Świata.Feed
Autor: Mira Grant 
Wydawca: Wydawnictwo Sine Qua Non
Gatunek: Thriller, Fantasy, S-F
Liczba stron: 496
Ocena: ★★★★✩✩


W 2014 roku naukowcy wynaleźli lekarstwo na raka, grypę i przeziębienie, które doprowadziło do stworzenia nowego, groźnego wirusa. Wirus ten, przemienia w zombie, przejmuje kontrolę nad twoim ciałem i umysłem, powodując ogromny apetyt na niezainfekowanych ludzi. Akcja rozgrywa się 20 lat później. Młode rodzeństwo, Georgia i Shaun Mason, żyją w erze blogosfery, gdzie internetowi dziennikarze są chwaleni i podziwiani. Nie są zbyt popularni, do momentu kiedy zostają wybrani, aby relacjonować kampanie prezydencką senatora Rymana. Bardzo cieszą się ze swojego wielkiego osiągnięcia, lecz nie wiedzą co ich czeka.
Świat, który przedstawia autorka jest pogrążony w niepokoju. Ludzie chronią się przed zombie na wszelkie sposoby. Aby zapobiec większemu zagrożeniu, ludzie na całym świecie robią sobie badania na aktywność wirusa, bowiem każdy minimalny kontakt z zainfekowanym człowiekiem lub jedzeniem, grozi przemianą. Pomimo tego, że wirus zaraził dziesiątki tysięcy ludzi, świat nie pogrążył się w chaosie. Wizja świata autorki jest niezwykła i logicznie poukładana a fabuła prosta i przejrzysta, skonstruowana tak, by czytelnik mógł poczuć na własnej skórze dreszcz emocji. Bohaterowie są oryginalni - rodzina Mason jest dość specyficzna. W książce nie brakuje również humoru.
Książka niespecjalnie wpadła w mój gust. Jedną z rzeczy, które mnie nie powaliły był koniec. Nie wzbudził we mnie jakichkolwiek emocji. Łatwo mogłem przewidzieć co wydarzy się na końcu. Czytając inne recenzje dowiedziałem się, że inni nie przewidzieli tego. (Może jestem nadnaturalny) A może dlatego, że kocham kryminały i uczę się myśleć logicznie. Książka w pewnych momentach, po prostu mnie nudziła. Spodobał mi się humor, który towarzyszy nam do końca. Autorka świetnie przedstawiła własną wizję końca świata, którą można świetnie sobie odtworzyć w wyobraźni. Następną zaletą są bohaterzy, którzy są różni, niż w innych książkach. Mają specyficzny charakter, wygląd, pogląd na świat. Treść jest czysta i prosta w czytaniu. Gran zastosowała fajny pomysł. Na końcu rozdziału pisała posty z blogów bohaterów książki. Jest tam wiele sentencji i przemyśleń, które przypadły mi do gustu. Książka jest dobra do czytania w upalne dni, albo w deszczowe. Więc zapraszam do przeczytania i zapoznania się z przeglądem końca świata od Miry Grant.

Za zapoznanie się z książką, dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...